Jsme Katka a Emma a vyrábíme vzdělávací krabice pro zvídavé děti.
Na trhu je mnoho krabic a tvořivých sad. Naše krabice nejsou o tom, že dítě dostane materiály a něco si vyrobí.
Nedostane jen tak pexeso, které si má samo vystříhat. Pexesa jsou všude. U nás si pexeso nejen vyrobí samo, ale má zajímavou linku – v lesním pexesu nemá vedle sebe dvě stejná zvířátka, ale na jedné kartičce jsou stopy zvířete a na druhé zvíře samotné.
Jaká radost je pak dítě vzít na cestu do lesa, a vidět, jak vám hlásí, že našlo stopy zajíce!
Dítě se vzdělává přirozeně.
Krabice jsou vzdělávací – učí děti poznávat svět. Takže si sestaví třeba zoetrop, díky kterému se naučí, že film byl původně složen z políček.
Dítě si s věcmi z krabice hraje. Nejdou na výstavku.
Právě proto, že si pexeso vyrábí samo, má k předmětu větší vztah a rádo si s ním hraje. Nevyrábíme věci jen proto, aby se dítě zabavilo a mělo další věci, které jdou na výstavku. Těch mají všichni dost ze školy. S námi si vyrobí věci, se kterými si později hraje a používá je.
Dítě si rozvjíjí schopnost řešit problémy.
Schopnost řešit problémy je superschopnost. S problémy se bude dítě setkávat pořád. Já, Katka, si přeju své děti poslat do světa vybavené touto schopností. Nemůžu jim celé dětství umetat cestičku a pak je poslat do života nevybavené, současně nemůžu po dětech chtít, že budou řešit dospělácké problémy.
Proto v Ani-Muku dáváme dětem k řešení takové problémy, které jsou v jejich věku tak akorát. Trošku náročné, aby se u toho ještě občas navztekaly, ale aby je výsledek těšil dostatečně. Právě tak, aby pochopily, že občas stojí za to zatnout zuby a nějakou potíž překonaly.
Dítě se učí překonávat frustraci.
Ne moc velká, ne moc malá. Jak při frustraci, tak při schopnosti řešit problémy, stojíme vedle dětí a něžně je podporujeme.
Dítě si rozvjíjí koordinaci oko-ruka.
Věděli jste například, že dnes mají lékařské fakulty problém, protože budoucí chirugové jsou “nešikovní” – nebyli zvyklí pracovat rukama a teď je pro ně jemná práce problém?
V Ani-Muku si musí děti vyrobit všechno sami. A rozvíjejí tak šikovnost – tedy koordinaci oko-ruka.
Každá krabice má své téma.
Každá krabice má jednu nosnou myšlenku, kterou rozvíjí do šíře. Například v tématu les – kromě toho, že poznává lesní zvěř, učí se poznávat také stopy. Naučí se poznávat houby.
Když pak jdete na vycházku do lesa – budete mít velkou radost z toho, až uvidíte, co všechno dítě rozpozná.
Navíc je pak pyšné samo na sebe, protože poznalo stopy divokého prasete, jelena nebo ježka.
Vyzkoušejte naši krabici!
Můžete objednat sadu na konkrétní téma, anebo předplatné.